esmaspäev, 19. august 2013

First day of school

Nii .. täna oli siis mu esimene koolipäev Mehhikos.

Olen kõige viimases klassis ning mu klassis käib 19 inimest, ise ka imestan juba, et kuidas mulle kogu aeg nii väheste inimeste arvuga klassid satuvad, kuna see pidavat kooli üks väiksematest klassidest olema. Nimelt käin siis "sociales" klassis. Siin koolis on nii, et mitte sina ei liigu klasside vahel ringi vaid õpetajad tulevad sinu koduklassi kogu aeg.

Hommikul ärkasin kooli mineku jaoks kell 5, jah mina ärkasin kell 5. Või no olgu magasin 20 minutit sisse ka aga pole hullu, vajab harjumist veel. Kool hakkab kell 7 ja lõppeb 13.40 ning jäin muidugi kohe esimesel päeval hiljaks veidi aga pole hullu - ma olen Mehhikos. Koos minuga on veel üks saksa vahetustüdruk koolis aga klass allapool. Õnneks on mu klassis Emilia, kes käis eelmine aasta vahetusõpilaseks prantsusmaal ning räägib hästi inglise keelt, teiste inglise keel on samal tasemel kui minu hispaania keel, ehk siis ainult viisakusväljendid ja ropud sõnad. Koolis absoluutselt kõik vaatasid -  blondie nagu ma olen on kooli tulnud ikkagi ju!


See aasta on mul siis ainult 10 tundi, või vähemalt pool aastat, vist. Nimelt on mul siis, law, kus õpime Mehhiko seadusi, niipalju kui ma muidugi sellest aru sain aga võin ka eksida. Siis on antropoloogia, filosoofia, statistika - mis on midagi matemaatika sarnast aga veidi helgem variant sellest, hispaania keel, ajalugu, 9. tunnist ma veel päristäpselt pole aru saanud, mingi koolitus peaks olema aga ehk vaatab kui kolmapäeval see tund tuleb ning viimaseks inglise keel.

Esimene tund täna oli economia, isegi sain midagi aru, muidugi nendest sõnadest, mis on samastatavad inglise keelega aga ikkagi. Siin on isegi siis põnev tunnis olla kui midagi aru ei saa, sest miskipärast need õpetajad suudavad sind nii hästi kuulama panna - pluss Mehhiko koolis! Filosoofia õpetaja - kes oskab peaaegu ainukesena õpetajatest inglise keelt rääkis täna minu pärast tunni nii inglise kui ka hispaania keeles - armas. Inglise keele õpetaja räägib umbes sama vigase grammatikaga nagu meie 5. klassis aga no, vähemalt räägib. Täna pidime inglise keeles kõik klassi ette minema ning enda nime, vanuse ja hobid ütlema - arvestades seda, et pooled inglise keelt üldse ei oska oli see üpris naljakas. Vahepeal käis direktor tunnis ja rääkis meile asju, millest ma muidugi aru midagi ei saanud aga ta mäletas mu nime!! Viimases tunnis sain nii armsa kirja oma klassiõelt, panen pildi ka alla poole, saate näha, tuju läks rõõmsaks kohe selle peale.  Vahetunnis tulid kõik kohe rääkima aga no hablas espanol, igatahes oli Emilia väga hea google translate .. ning kõik kohe küsisid, kas Luis on Su vend, jap on ja päris hea ka teine! 

Koolivormi saan alles nädala pärast ning siin on see lihtsalt tavaline polosärk, ei midagi erilist. Pean mainima, et igal esmaspäeval peame kandma musti kingi, muudel päevadel võib ükskõik, mis jalas olla ning sain vist ka sellest aru, et iga kuu esimesel esmaspäeval laulame hümni?? Pole veel kindel, kuna täna me kindlasti ei laulnud aga eks see selgub kui september tuleb. Tunnid on siin 50 minutit pikad ning ainult kahe tunni vahel on vahetunnid, muidu jookseva kõik järjest, mis on isegi hea, ei pea pikalt passima tundide vahel. 

Ma juba unustasin teile mainida, et Montoya oli nõus oma pisikese pruunisilmse poisi mulle Eestisse kaasa andma, et talle sealt tüdruk leida - Indrek,kui Sa seda loed ning kui teil tüdruk sünnib siis talle on kutt juba olemas - ilus ka ausalt, äkki saan temast pilti lähiajal ka!! :)  Rääkides veel sellest .. mulle on juba päris mitu korda kedagi sokutatud - naljaga muidugi - lõbus on kuulata kõiki neid jutte, et minu tädi poja-poeg otsib naist, et jää ikka Mehhikosse jne. 

Fakt veel, siin on rohkem meesõpetajaid kui naisõpetajaid! 

Seniks aga musidkallidpaid teile,
*Marta*



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar